Senior financieel medewerker

Functieomschrijving

De Koninklijke Auris Groep

De Koninklijke Auris Groep (Auris) is de professionele partner van mensen die ondersteuning nodig hebben bij horen, spreken of taal. Auris bestaat uit scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs, ambulante diensten, audiologische centra en zorglocaties. Auris Ondersteunende Diensten (AOD) is de concern-brede staf en ondersteuning van Auris, bestaande uit ongeveer honderd collega’s, werkzaam in een van de vier domeinen HR, Bedrijfsvoering, ICT en Beleid, Onderzoek, Kwaliteit en Innovatie. De afdeling Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van de organisatie, vooral gericht op financiën, huisvesting, inkoop en centrale ondersteuning. De kernwaarden van Auris zijn samen, zorgvuldig en slagvaardig. Auris biedt een informele werkomgeving waarin jij je al snel welkom zult voelen met enthousiaste en deskundige collega’s gericht op een fijne samenwerking en de beste ondersteuning voor de doelgroep. 


Functieomschrijving 

De veelzijdige functie van Senior financieel medewerker valt onder het domein Bedrijfsvoering. Het team bestaat uit 9 collega’s namelijk het Hoofd bedrijfsvoering, Coördinator input, Coördinator output, 3 crediteurenadministrateurs, 1 medewerker subsidies, 1 allround administratief medewerker en 2 senior financieel medewerkers. Tezamen met je collega ligt jullie focus op de complexere zorgadministratie binnen de afdeling financiën. 

De stichting ontvangt naast haar onderwijsbekostiging ook zorginkomsten vanuit declaraties bij de diverse zorgverzekeraars. Samen met jouw collega zorgen jullie ervoor dat dit declaratie- en inningsproces juist, tijdig en volledig verloopt. Je denkt en werkt mee om de zorgadministratie zo efficiënt mogelijk in te richten en uit te voeren. Tevens lever je vanuit je functie een grote bijdrage aan de optimalisatie van het AO/IC/IB proces. Auris heeft een zogenoemde “verbeterkalender” opgesteld met daarin mooie projecten op financieel en risicomanagement gebied. Jij krijgt de kans om hen hierbij te ondersteunen en je kennis en ervaring op het gebied van interne controle en beheersing in te brengen en uit te breiden. Je zorgt ervoor dat diverse processen in control komen en blijven zodat ze een goede basis zijn voor o.a. de periodieke rapportages die het team financiën maakt. 

Samengevat:

  • Je houdt de zorgadministraties bij, zowel voor Zintuiglijk gehandicaptenzorg (ZG-zorg) als audiologie (AC zorg): voorbereiden en uitvoeren declaraties bij zorgverzekeraars, verwerken retourberichten, afwikkelen debiteurenposities, opstellen van maandelijkse productieoverzichten en overige rapportages;
  • Je draagt zorg voor performance van de financiële (zorg)administratie op juistheid, volledigheid en tijdigheid;
  • Je houdt complexe financiële (project)dossiers bij;
  • Je voert interne controles uit op juistheid, tijdigheid en volledigheid van diverse administraties;
  • Je werkt hierbij samen met de betrokken applicatiebeheerders om te zorgen dat de (zorg)systemen goed werken;
  • Je assisteert bij het opstellen van periodieke rapportages en jaarrekeningen;
  • Je volgt ontwikkelingen op het gebied van regelgeving en vertaalt dit naar de processen binnen Auris.


Wat wij bieden

Een werkomgeving met enthousiaste en deskundige en prettige collega’s. Je speelt een belangrijke rol in de doorontwikkeling van alles wat te maken heeft met administratieve processen en rapportages.

  • Een uitdagende en afwisselende functie voor 32 tot 40 uur in een ambitieuze en maatschappelijk relevante organisatie met passende arbeidsvoorwaarden;
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden conform cao PO schaal 9, € 2591- €3902 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring;
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • 53,5 dagen vakantieverlof per jaar bij een fulltime dienstverband;
  • Vakantietoeslag 8%;
  • Vaste eindejaarsuitkering van 6,3%;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Thuiswerk mogelijkheden in overleg en op basis van een royaal thuiswerkbeleid;
  • Pensioenverzekering;
  • Collectiviteitkorting voor de ziektekostenverzekering.

Functievereisten

Competenties en vaardigheden die we zoeken

  • Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in een financieel-administratieve, economische of bedrijfskunde richting;
  • Je hebt minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt kennis van financieel-administratieve software, waarbij kennis van Exact Globe en Synergy, OpenAC en Medicore ECD een pre is;
  • Je wacht niet af totdat de vraag gesteld wordt, maar bent de vraag vaak al voor;
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent creatief in het aandragen van oplossingen;
  • Je bent een optimist, een teamspeler en een verbinder, die als het nodig is ook zelfstandig kan werken;
  • Je herkent je in onze kernwaarden: samen, zorgvuldig en slagvaardig.


Solliciteren 

De werving voor de vacature van Senior Medewerker Financiën wordt op exclusieve basis verzorgd door Your Finance Recruiter, Liesbeth Burghart. Zij is voor vragen bereikbaar op 06 413 414 30 of per mail info@yourfinancerecruiter.nl. Solliciteer
via de website van Your Finance Recruiter: www.yourfinancerecruiter.nl en www.yourfinancerecruiter.nl/senior-medewerker-financien