Ambtelijk Secretaris

Functieomschrijving

Waar ga je werken

Auris volgt de overheidsadviezen betreft Corona. Dit betekent dat je voornamelijk vanuit huis werkt en mocht dit echt nodig zijn, dan kun je gebruik maken van ons kantoor. Als Ambtelijk secretaris werk je normaal gesproken op ons moderne kantoor in het centrum van Rotterdam (Ammanplein). Op deze locatie zijn, naast de Raad van Bestuur, ook het audiologisch centrum en de Auris Ondersteunende Diensten gevestigd. Auris is als landelijke expertiseorganisatie werkzaam in vier geografische regio’s: Midden, West, Zuid en Noordwest. 


Wat ga je doen

De Ambtelijk secretaris ondersteunt de medezeggenschapsorganen(MR, CR en OR) en zal in afstemming en samenwerking met de bestuurssecretaris de verbindende schakel vormen tussen de verschillende medezeggenschapsorganen en de Raad van Bestuur. De Ambtelijk secretaris focust zich op de procesbegeleiding, secretariële werkzaamheden en heeft kennis van relevante wet- en regelgeving en weet deze adequaat te gebruiken.


De Koninklijke Auris Groep heeft met ingang van 1 augustus 2015, als gevolg van de wet Passend Onderwijs, één Medezeggenschapsraad (inclusief deelraden) voor alle scholen. Daarnaast is er een Cliëntenraad en een Ondernemingsraad (inclusief onderdeelscommissies) t.b.v. de zorg die wordt vormgegeven op zorglocaties en via ambulante diensten. De wettelijke kaders voor deze raden worden gevormd door respectievelijk de WMS, de Wmcz en de WOR. Auris is voornemens op korte termijn de medezeggenschapstructuur te evalueren en, afhankelijk van de uitkomsten, te herstructureren.


Wat bieden wij jou

Kennis staat bij ons centraal. Iedere dag opnieuw zetten onze professionals zich dagelijks in voor het gezamenlijk doel. Auris biedt ruimte voor elke professional met zijn eigen expertise. Dit maakt de werkomgeving van Auris dynamisch, leerzaam en uitdagend. Een werkomgeving waarin jij als professional continue in ontwikkeling bent.


Uitdagend werk verdient natuurlijk ook waardering, daarom biedt Auris:

  • een uitdagende baan in een dynamische werkomgeving
  • een prettige werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei
  • salaris en arbeidsvoorwaarden conform CAO PO, schaal 10 afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 3.677,- €4171,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling
  • deelname in Pensioenfonds ABP
  • 6,3% eindejaarsuitkering
  • 53 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een collectieve zorgverzekering en een fietsplan
  • een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast


Vereisten

Wie ben jij

De woorden integer, georganiseerd en proactief omschrijven jou. Daarnaast neem jij mee:

  • een relevant HBO diploma en/of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
  • aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie
  • kennis van de Wms, Wmcz en de Wor
  • kennis van overige relevante wet- en regelgeving en procedures op het gebied van medezeggenschap in onderwijs en zorg
  • kennis van relevante maatschappelijke ontwikkelingen in de omgeving van Auris
  • vaardigheid in het beoordelen van vraagstukken op het vakgebied
  • goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk
  • vaardigheid in het opstellen van verslagen, reglementen, statuten en procedures
  • vaardigheid in het integer en objectief ondersteunen van medezeggenschapsorganen
  • vaardigheid in het kunnen leggen en onderhouden van contacten
  • bereidheid om een gedeelte van de werkzaamheden te verrichten in de avonduren
  • vaardigheid in het geven van adviezen op voorkomende thema’s op basis van uiteenlopende informatie strekt tot aanbeveling


Meer informatie

Enthousiast? Dan maken wij graag kennis met jou. Klik op de onderstaande button om het sollicitatieformulier in te vullen. Tot en met 25 oktober 2020 kan je reageren. Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Heleen Klop, bestuurssecretaris a.i., via e-mail: h.klop@auris.nl en/of telefoonnummer: 0610223234.


De vacature wordt gelijktijdig zowel intern als extern geplaatst. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor. Bij je indiensttreding vragen wij je om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te vragen bij de gemeente waar je ingeschreven staat.

BELANGRIJK: GEWIJZIGDE SOLLICITATIEPROCEDURE:


In verband met de genomen maatregelen vanwege het Coronavirus is onze sollicitatieprocedure tijdelijk gewijzigd. Gesprekken vinden daardoor plaats, indien mogelijk, op locatie anders via Zoom/ videobellen.


Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.